school-909381_960_720

Recitesc ultimul articol postat şi observ că tot despre începuturi am scris. Se pare că în ultima vreme avem parte de multe începuturi. Şi până la urmă orice lucru nou îşi are farmecul lui. Ziua de luni, de 14 martie este o altfel de zi. Nu pentru că avem vreo sărbătoare în familie, sau e încercuită în calendar, ci pentru că pentru prima oară am păşit aşa mai îndrăzneţ şi mai cu totul în societatea nemţească.

De câteva zile îmi făceam scenarii cum va arăta ziua de luni. Mă gândeam că o să fiu aşa aterizată de nicăieri în mijlocul nemţilor. Eh, nu a fost chiar aşa. Au fost şi alţii aterizaţi ca mine, doar că aterizarea a fost una mai blândă pentru că toţi eram auslanderi.

Profesoara a fost de nota zece plus. Ne-a făcut să ne simţim bine, chiar dacă ştiam doar câteva boabe de germană şi pronunţam mai stâlcit unele cuvinte. Cert este că prima zi a început cu dreptul. Prima zi de şcoală. Mai ceva ca o şcolăriţă. Experienţă unică. Cine s-ar fi gândit vreodată că o româncă înrădăcinată în propria ţară o să ajungă la vreo o mie de kilometri în altă ţară să înveţe o limbă străină nedorită?

Dar viaţa bate filmul. Câteodată ajungem în locuri în care nu ne-am fi imaginat vreodată că vom ajunge. Cunoaştem oameni pe care niciodată nu ne-am fi gândit că îi vom întâlni. Important e să cobori din barcă, din fotoliul ăla în care stai aşa de confortabil.


 

De dimineaţă, în timp ce mergeam cu tramvaiul, printre toate gândurile legate de cum va fi prima zi, mi-am amintit de colega mea din liceu. Astăzi şi-a serbat ziua. Cei 25 de ani. Încă din primele zile de liceu ne-am înţeles de minune, aşa că am ajuns colege de bancă până la sfârşitul liceului. Nu mică mi-a fost mirarea anul trecut când mi-a spus că are nunta în aceeaşi zi cu a mea. Asta da coincidenţă. Cum să uiţi o astfel de prietenă? Mai greu.

Experienţele continuă. Prima zi a trecut. Mâine o luăm de la capăt. Până una alta.. Einen schönen Tag noch şi…Cius (Tschüss)!

Leave a Reply

